Einträge vom Sonntag, 06. November 2005

[thing-group] Received 06. 11. 2005 22:17 from

Re: Kleiber und die Eckdaten einer besseren Welt.

>
> Ich bräuchte dann noch den Text von Dir, wie bereits in der letzten
> Rundmail angekündigt... langsam aber sicher sollte der 31.10.
> überschritten
> sein. Dank im Voraus.


He Tears Consume - a syndication of curmbox sound art rock band

"Die Ergebnisse des Remix-Prozesses unterliegen keiner redaktionellen
Kontrolle, denn He Tears Consume nutzt das technologische Prinzip der
unkontrollierten Dekontextualisierung von Inhalten nahezu beliebiger
Art. Seine künstlerische Arbeit zielt auf ein Phänomen ab, welches aus
Disziplinen wie der Linguistik, der
psychoanalytisch-strukturalistischen Philosophie und der
Dekonstruktion, und ihrer Kritik an landläufiger Grammatik von Inhalten
bekannt ist, nämlich der Trennung von Bedeutung und Bedeutungsträger,
sowie der Trennung von Autor und Autorschaft. He Tears Consumes
Remixing beruht auf der Kritik des – wie die Kunstwissenschaft es
definiert – zielgerichteten Intentionalen und ist damit Teil der
Umwälzung der ästhetischen Traditionen seit dem europäischen 19.
Jahrhundert." (Udo Kittelmann, 2005)

[thing-group] Received 06. 11. 2005 22:04 from

Re: head in the clouds and Fresh Azan

>
> Modell 'Verpaßte Gelegenheit - Symptome der Überforderung". (Model
> "Missed Opportunities - Symptoms of Strain“)


inke? du hier?



[thing-group] Received 06. 11. 2005 21:03 from

head in the clouds and Fresh Azan


Dear friends,

here is some info about new activities! Welcome!

Best,
Shahram Entekhabi

Exhibition
Brandenburgischer Kunstverein Potsdam
Luisenforum, Brandenburgerstr. 5, 14467 Potsdam
www.brandenburgischerkunstverein.de

Modell 'Verpaßte Gelegenheit - Symptome der Überforderung". (Model
"Missed Opportunities - Symptoms of Strain“)
Opening: Saturday, November 12th, 2005, 7:30 pm
Duration + opening hours: November 13 – December 18 2005, tue – sun
12 – 6 pm
Curator: Sabine Winkler

Within the context of the exhibition Model "Missed Opportunities -
Symptoms of Strain“, I developed the project “head in the clouds”
focussing the failure of the large-scale CargoLifter Project in the
land of Brandenburg. “head in the clouds” will be shown both in the
exhibition and in the newspapers “Neues Deutschland” and “Junge Welt”.
I acquainted 470 stocks of the CargoLifter stock corporation – as a
metaphor for missed opportunities in the German context. The amount
of stocks mirrors the number of people who lost their jobs in the
last days of existence of the CargoLifter project. The 470 stocks
become the basis for folding paper planes which will be exhibited in
the Brandenburg Kunstverein. In the newspapers “Neues Deutschland”
and “Junge Welt” as well as the internet and some smaller local
papers I published an image of the Cargo Lifter stock and invited the
general public to cut out the stock and send it in the shape of a
folded paper plane to the Kunstverein to become part of my
installation. Even before the opening, we received more that 200
folded stocks.

Participants: Silvia Beck, Shahram Entekhabi, Susanne Hanus,
Katharina Hohmann/Stefan Dornbusch, Kai Kajlo, Anne König/Axel
Doßmann/Jan Wenzel, Ruth Mader, Michaela Schweiger, Judith Siegmund,
Gregg Smith, Hito Steyerl, Sarah Tripp, Frank Westermeyer and Sylvie
Boisseau
______________________________________________

Screening
Kunsthalle Düsseldorf
Grabbeplatz 4, D-40213 Düsseldorf
www.kunsthalle-duesseldorf.de

Saturday, November 19th and Saturday, November 26th, 2005, 5 – 7 pm
Film program (selected by Anny and Sibel Oztürk)

Within the context of their solo exhibition “Lido” at Kunsthalle
Duesseldorf, Anny and Sibel Öztürk invited several artists to present
their films, performances or audio pieces in the exhibition. My work
“Fresh Azan” ist shown within this context during the film program on
November 19th and 26th, 2005.

“Azan” is the Muslim call to prayer, cried several times a day by the
muezzin of the minaret, beckoning believers to prayer in the mosque.
The Azan is also used by devout Muslims when celebrating birth, in
which case the call is whispered – as a rule, through a mullah –
three times into the right and left ear. From that moment on, the
newborn child belongs to the religious community. In the work Fresh
Azan, a woman shrouded in a tschador appears on the balcony of a
multistory apartment building, and sings a German-language version of
the Azan. While her cries echo over the rooftops of the surrounding
houses, catching the attention of passers-by, her call to prayer is
accompanied by a male voice that whispers the Azan in Arabic.

Participants of the film program: Paola Anziche, Aysun Bademsoy,
Christoph Blum, Sunah Choi, Ayse Erkmen, Shahram Entekhabi, Jeanne
Faust, Masaki Fujihata, Rainer Ganahl, Tamara Grcic, Wiebke Groesch/
Frank Metzger, Özlem Günyol/Mustafa Kunt, Laura Horelli, Marko
Lehanky, Sandra Mann, Takagi Masakatsu, Ayse Polat, Barak Reise,
Adrai Willioams, Jun Yang among others

Lido
A Project by Anny and Sibel Öztürk, as a part of »Der neue
Orient« (The New Orient)

Opening: Saturday, 12th November 2005, 8 pm
Duration and opening hours: 13th-27th November 2005


shahram entekhabi
url: www.entekhabi.org
mailto: sh [at] entekhabi [dot] org
To unsubscribe, e-mail: unsubscribe [at] entekhabi [dot] org











-



[Die Teile dieser Nachricht, die nicht aus Text bestanden, wurden entfernt]



[thing-group] Received 06. 11. 2005 20:49 from

Re: 38317 ist ein t-shirt


und eins für die anny: "ich bin zwei kittelmänner"




[thing-group] Received 06. 11. 2005 20:43 from

38317 ist ein t-shirt


stefan, kannst du mir ein t-shirt machen "ich war udo kittelmann"?



[thing-group] Received 06. 11. 2005 05:02 from

[syndicate] he tears consume: for the french people


the newly revised topic "zero tolerance" is because of the interface of
commonness, power and truth. it concerns rule offences (relative on
socially brought in traditions) and their relationship to cognitive
and/or practical requirements for validity, which are formulated in
statement sets and called in in standards.

light my fire:
http://konsumerziehung.de/marxellaise.mp3

he tears consume:
c r o a t i a n s o u n d a r t a r c h i v e

http://konsumerziehung.de/





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information and archive: http://syndicate.anart.no
to post to the Syndicate list: <syndicate [at] anart [dot] no>
Shake the KKnut: http://syndicate.anart.no/KKnut/
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[thing-group] Received 06. 11. 2005 03:08 from

Re: Re: thing-frankfurt Group Settings 04.11.2005 19:42


mensch beck,

mit ihrer kittelmann-imitation haben sie mir einen ganz schönen schreck
eingejagt. aber sie glauben doch nicht im ernst, dass ich glaube, der
kittelmann liest hier mit. das wäre ja, um es mit lacan zu sagen, der
einbruch des realen.

mfg
schafhausen



*** runder tisch für interdisziplinäre kunst ***


[thing-group] Received 06. 11. 2005 02:19 from

Re: Re: thing-frankfurt Group Settings 04.11.2005 19:42

am 05.11.2005 23:00 Uhr schrieb inm unter bonzo [at] signifikat [dot] de:

> [2] "Die Ergebnisse ... unterliegen jedoch nicht seiner redaktionellen
> Kontrolle, denn Bonzo nutzt die "Unkontrollierte Dekontextualisierung"
> von Inhalten nahezu beliebiger Art. Seine künstlerische Arbeit zielt
> auf ein Phänomen ab, welches aus Disziplinen wie der Linguistik, der
> psychoanalytisch-strukturalistischen Philosophie und der DJ-Kunst, und
> ihrer Kritik an landläufiger Grammatik von Inhalten bekannt ist,
> nämlich der Trennung von Bedeutung und Bedeutungsträger, sowie der
> Trennung von Autor und Autorschaft. ... Bonzos Kunst beruht auf der
> Kritik des ­ wie die Kunstwissenschaft es definiert ­ zielgerichteten
> Intentionalenund ist damit Teil der Umwälzung der ästhetischen
> Traditionen seit dem europäischen 19. Jahrhundert." (Dr. Matze Schmidt,
> 2005)

Sxcreck! Wer ist denn "Dr. Matze Schmidt"?

Ist der nicht auch ein ergebnis einer "unkontrollierten
dekontextualisierung"?

Lieber Dr. Bonzo Schmidt,
ich habe lange zeit ohne jegliche innere organe gelebt, sogar ohne magen,
und die speiseröhre hab ich selbst verzehrt. Wäre mir nicht die
psychoanalytisch-strukturalistische Philosophie und die DJ-Kunst und
ihre Kritik an landläufiger Grammatik von Inhalten zuhilfe gekommen, ich
hätte nicht überlebt.


--
The Thing Frankfurt http://www.thing-frankfurt.de
Thing Mailinglist: mailto:thing-frankfurt-subscribe [at] yahoogroups [dot] com
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